Saturday, March 14, 2009

အေျခခံပညာအထက္တန္း ျမန္မာစာသင္ရိုးအေျပာင္းအလဲ(၃)


ျပီးခဲ့တဲ့တပတ္မွာတုန္းက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေလးေတြ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အတုယူရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ ဆရာႀကီးရဲ့စာေတြဟာ လူငယ္ ေတြအတြက္ အေထြေထြဗဟုသုတနဲ႔ စိတ္ခြန္အားေတြ ျဖန္႔ေဝေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို အက်ဥ္းေျပာျပခဲ့ျပီးပါျပီ၊ ဒီတပတ္မွာေတာ့ အေျခခံပညာအထက္တန္း ရဲ့ ျမန္မာစာသင္ရိုးထဲကေန စစ္အစိုးရက ျဖဳတ္ပယ္ပစ္လိုက္တဲ့ စာေပပါရဂူ အလကာၤေက်ာ္စြာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ့ သေျပႏုခ်ိန္ ေလးခ်ိဳးႀကီးကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေဆြးေႏြး ေျပာျပခ်င္ ပါတယ္၊

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ရသစာေပနိဒါန္း စာအုပ္မွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ယူေပးခဲ့သည္မွာ မွန္၏။ သို႔ရာတြင္ တိုင္းျပည္၏ ဆႏၵအင္အားကို သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက စည္းရံုးေပးႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသတည္း။
လို႔ေတာင္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္၊ တကယ္ပဲ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ ျမန္မာျပည္လူထုကို လြတ္လပ္ေရးရဲ့ တန္ဖိုး အႏွစ္သာရေတြကို သိျပီး လြတ္လပ္ခ်င္တဲ့ သခင္စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ သူ႔ရဲ့ စာေပနဲ႔ ႏႈိးေဆာ္ခဲ့တာကို လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈကာလ ျမန္မာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္မွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆရာႀကီးကို လူပုဂၢိဳလ္တဦးအျဖစ္ျဖင့္ သီလ သမာဓိ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ျပည္သူလူထုအေပၚ၌ ေမတၱာအထားဆံုးျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူႈလည္းေကာင္း စာေရးဆရာ တဦးအျဖစ္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရရာရေၾကာင္းအတြက္ ေက်းဇူးအျပဳဆံုးစာဆို ဟူႈလည္းေကာင္း တန္ဖိုးထားခ်င္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္႔သာမက ေနာင္လာမည့္ ေခတ္အဆက္ဆက္၌လည္း ထိုသို႔ပင္ တန္ဖိုးထားၾကလိမ့္မည္ဟု ဆိုရဲပါသည္… လို႔ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႑ ဂုဏ္ျပဳ ေဖာ္ျပခဲ့တာပါ၊

အဲသလို ဂုဏ္ျပဳခံစာဆိုႀကီးရဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့စာေပေတြကို စစ္အစိုးရက ျဖဳတ္ပယ္ပစ္ေနတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေရးပါတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း စာေပသမိုင္းနဲ႔ ဂုဏ္ယူစရာ အထင္ကရ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြကို ျဖဳတ္ပယ္ ပစ္ေနတာနဲ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ခု အထက္တန္း ပင္ရင္းျမန္မာကဗ်ာ လက္ေရြးစဥ္ထဲက ျဖဳတ္ပယ္ ပစ္လိုက္တဲ့ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ့ သေျပႏုခ်ိန္ကဗ်ာဟာ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ကာလမွာ ေက်ာင္းသား ေတြဘက္က ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈနဲ႔ ျပည္သူလူထုဘက္က အားေပးပံ့ပိုးဖို႔ လိုတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ေလးခ်ိဳးႀကီး ပံုစံနဲ႔ ေရးဖြဲ႔ထားတာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြတ္လပ္ခြင့္မွန္သမွ် ဆံုးရံႈးေနရတဲ့ စစ္ကြ်န္ဘ၀ ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရမယ့္ ခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ သိသင့္သိထိုက္ တဲ့ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းတခုကို ေရးဖြဲ႔ထားတာျဖစ္တဲ့ သေျပႏုခ်ိန္ကဗ်ာဟာ သင္ၾကားသင့္တဲ့ ကဗ်ာ တပုဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

၁၈၈၅ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာက စလို႔ ျဗိတိသွ်ကိုလိုနီျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ႀကိဳးပမ္းလႈပ္ရွားမႈေတြ ေနရာအႏွံ႔မွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးဆိုဖို႔ ျမန္မာလူထုရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ေတြအျဖစ္ ဦးဘေဖ။ ဦးပု။ ဦးထြန္းရွိန္တို႔ ၃ဦးကို ၁၉၁၉ခုႏွစ္မွာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသြားဖို႔ ေစလႊတ္ခဲ့ပါတယ္၊ သေျပႏုခ်ိန္ေလးခ်ိဳးႀကီးဟာ အဲဒီ ေဖ-ပု-ရွိန္ တို႔ရဲ့ လြတ္လပ္ေရး အေရးဆိုပြဲကို တမ်ိဳးသားလံုးက တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံၾကဖို႔။ ေလာကုတၱရာေရး လုပ္ေနသူေတြပါမက်န္ ၀ိုင္း၀န္းအံုၾကြျပီး ေထာက္ခံအားေပးၾကဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔ၾကဖို႔ လိုေၾကာင္းေတြကို လႈံ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းတဲ့အေနနဲ႔ ေရးဖြဲ႔ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ျပည္သူ လူထုတရပ္လံုး ညီညြတ္ေအာင္ စည္းရံုးတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ သေျပႏုခ်ိန္ေလးခ်ိဳးႀကီးကို စာသင္ခန္းမွာ သင္မယ္ဆိုရင္ ဆရာေတြအေနနဲ႔ အဲဒီကာလက လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းမွာ ပါ၀င္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ့ ဆက္စပ္လုပ္ေဆာင္မႈ အခန္းက႑ကို အက်ဥ္းေလာက္ ေျပာျပႏိုင္ ပါတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္ေက်မႈ။ ဇာတိမာန္စိတ္နဲ႔အတူ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး အေပၚ အသိတရားရွိရွိနဲ႔ တာ၀န္ယူမႈေတြကို ေျပာျပႏိုင္ပါမယ္၊ ဒါဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ရွိသင့္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အသိတရား သြင္းေပးတာပါပဲ၊ ဒါမွပဲ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေရးကို ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္ျပီး လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း။ တိုးတက္ရာလမ္းကို ဘယ္လို ရွာၾကံ လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သမ္းေတြ အၾကံဥာဏ္ေတြ ေပၚေပါက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ ျမန္မာ့ ထုံးတမ္းစဥ္လာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ယံုၾကည္မႈေတြနဲ႔ ရိုးရာဓေလ့ကိုပါ သေျပႏုခ်ိန္ကဗ်ာ ကေနတဆင့္ သိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္၊

ဥပမာအေနနဲ႔ေျပာျပရရင္
ေၾသာ္… ေျပအမႈေပမို႔
ေငြခရုငယ္နဲ႔
ေဇယ်တုပါကြယ့္
သေျပႏုခ်ိန္ တင္ရန္ပန္းေတြကလည္း မ်ားလိုက္ပါဘိသနဲ႔
ဆိုတဲ့အဖြဲ႔ထဲမွာတင္… ေငြခရု ဆိုတာက ဗမာ့ထံုးစံအရ မဂၤလာရွိတဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာ ခရုသင္းမႈတ္တဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္းနိမိတ္ျဖစ္ျပီး။ ပါဠိစကားလံုးျဖစ္တဲ့ ေဇယ်တုဆိုတာကလည္း ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္သလို သေျပပန္းဟာလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္းနိမိတ္ကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ ပန္းျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကဗ်ာေလးတပိုဒ္ မွာကို ျမန္မာမႈဆိုင္ရာေတြကို စာသင္သားေတြ သိခြင့္ရသြားပါတယ္၊ ဒါဟာပဲ ကဗ်ာ ေကာင္းတပုဒ္ရဲ့ တန္ဖိုးျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုပါ လူငယ္ေတြသိေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္၊

အဲဒီလိုပဲ သေျပႏုခ်ိန္ ကဗ်ာထဲမွာ....
အေကာင္းတမင္ မွန္းမွန္းျပီး ေဒါင္းအဆင္ဆန္းေတြနဲ႔ ပု၀ါအလံထူ… ဆိုတဲ့အဖြဲ႔
ေဒါင္းအိုးေ၀တြန္သံသာမွျဖင့္… ဆိုတဲ့အဖြဲ႔
ေဒါင္းခြပ္မည္ ထင္ရည္မွန္းၾကေပေတာ့… ဆိုတဲ့အဖြဲ႔
ေနေစာင္းလွ်င္ ေရႊေဒါင္းသူရိန္ျမဴးပါလို႔… ဆိုတဲ့အဖြဲ႔
ေဒါင္းပရိတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ေကာင္းဟိတ္ေဇယ်ာေသာ… ဆိုတဲ့အဖြဲ႔ေတြဟာ ျမန္မာ့ သမိုင္းစဥ္ထဲက ေဒါင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ယံုၾကည္ထားၾကတဲ့ အတိတ္ နိမိတ္ ဗုဒၶဘာသာ အစဥ္အလာေတြအေၾကာင္းကိုပါ ေျပာျပလို႔ရတဲ့ အဖြဲ႔ေတြျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ သေျပႏုခ်ိန္ ေလးခ်ိဳးႀကီး တပုဒ္တည္းမွာေတာင္မွပဲ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အတြက္ ဗဟုသုတရစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္လို႔ ေျပာရတာျဖစ္ပါတယ္၊

ျဗိတိသွ်စာေရးဆရာႀကီး Bertrand Russel ရဲ့ အဆိုအရေတာ့ ကေလးေတြကို က်င့္၀တ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပညာေပးရာမွာ အေျမာ္အျမင္ႀကီးျပီး ရိုးသားေျဖာင့္မွန္တဲ့ သူေတြ ျဖစ္လာေအာင္... အေၾကာက္တရားကင္းမဲ့သူ ေတြ ျဖစ္လာေအာင္... အရည္အေသြးေကာင္း ေတြ ရွိလာေအာင္... အေတြးအေခၚေကာင္းေတြ ရွိလာေအာင္။ သည္းခံစိတ္ရွိျပီး ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔တဲ့သူေတြ ျဖစ္လာေအာင္... ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသေအာင္ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ေပးရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္၊ အဲဒီလို ျပည့္စံုတဲ့ကေလးေတြျဖစ္လာဖို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အတြက္ေတာ့ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ့ ဘ၀နဲ႔ စာေပလက္ရာေတြဟာ ေလ့လာသင္ယူရမယ့္ သင္ခန္းစာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး 'မဟာသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း' ဆိုတဲ့ ပူေဇာ္ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးခဲ့တာရွိပါတယ္၊ အဲဒီကဗ်ာထဲမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ့ ဂုဏ္ရည္ကို ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက
သမိုင္းေဗဒ
အတိတ္မသိလွ်င္။ ဘာမွ်မသိ
မိႈင္းမသိလွ်င္ လြတ္လပ္ေရးမသိ
မိႈင္းမသိလွ်င္ ညီညြတ္ေရး မသိ
မိႈင္းမသိလွ်င္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးမသိ
အတိတ္မသိလွ်င္ ဘာမွ်မသိ
ယေန႔မသိလွ်င္ အနာဂတ္မသိ
မသိ မသိ မသိ၊
မိႈင္းဒႆန
အေမွာင္ရွိမွ အလင္းသိမည္
ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ
မုန္းသူမရွိ ခ်စ္သူသာရွိ
ရန္သူသဟာကို မိတ္ေဆြျဖစ္လာေရး
မဟာမိႈင္းအား ငါလဋင္ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါ၏...
လို႔ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္၊ ဒါဟာ သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဆိုတဲ့ စာဆိုႀကီးနဲ႔ သူ႔ရဲ့ စာေပေတြဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ ေတြ သိသင့္တဲ့ အတုယူစံထားထိုက္တဲ့ သင္ယူသင့္တဲ့ အယူအဆေတြ လမ္းစဥ္ေတြပဲျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေပၚလြင္ ထင္ရွားေအာင္ မီးေမာင္းထိုးျပေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္…။

၂၈၊၀၇။၀၈၊

No comments:

Building Knowledge Economies စာတမ္း(၅)

ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မ...