Saturday, March 14, 2009

အေျခခံပညာအထက္တန္း ျမန္မာစာသင္ရိုးအေျပာင္းအလဲ(၂)


စစ္အစိုးရက အေျခခံပညာအထက္တန္းသင္ရိုးကို GCE O level မီေအာင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမယ္လို႔ အေၾကာင္း ျပျပီး ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြအတြက္ ျမန္မာစာသင္ရိုးထဲက ဇာတိမာန္ရွိဖို႔။ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ရွိဖို႔နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ၾကံ့ခိုင္ေရးေတြအတြက္ လိုအပ္လွတဲ့ စာေကာင္းေပေကာင္းေတြကို ျဖဳတ္ပစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းကိုပဲ ဆက္ျပီး ေဆြးေႏြးသြား ပါမယ္၊

တကယ္ကေတာ့ စစ္အစိုးရဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲသမိုင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းေၾကာင္းေတြမွာ အစဥ္အလာႀကီးမားခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးရွင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဗိသုကာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း။.. လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔နဲ႔အတူ မတရားအစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့ စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္စြမ္းရည္တို႔ကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ခ်င္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါဟာ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြရဲ့ စာေပလက္ရာ အဆိုအမိန္႔ေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းအားျဖင့္ ေနာင္တခ်ိန္မွာ အမည္နာမ ေတြပါ ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ ရည္ရြယ္တာလို႔ ယူဆရပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ရဲ့ သေဘာသဘာ၀အရ စာေပလက္ရာ သင္ခန္းစာတခုကို သင္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီစာေပကို ေရးသားျပဳစုတဲ့ စာေရးဆရာရဲ့ အတၳဳပတိၱေနာက္ခံကို ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြ သိေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာျပရပါတယ္၊ ဒါမွပဲ စာေရးဆရာရဲ့ ဘ၀နဲ႔ သူက်င္လည္ျဖတ္သန္းရာ ေခတ္အေပၚ အေျခခံျပီး ေပၚထြက္လာတဲ့ စာေပလက္ရာကို နားလည္ ခံစားျပီး အကဲျဖတ္ သံုးသပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ၊ ဒါမွပဲ စာေရးဆရာေပးလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ျပီး စာဖတ္သူ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊

စစ္အစိုးရက ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ပညာသင္ႏွစ္ကစျပီး အေျခခံပညာအထက္တန္းရဲ့ ျမန္မာစကားေျပ သင္ရိုးထဲက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႑ လူႀကီးနဲ႔ လူငယ္ဆိုတဲ့ စကားေျပ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ျဖဳတ္ပယ္ပစ္ လိုက္ပါတယ္၊ လူႀကီးနဲ႔လူငယ္စကားေျပဟာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ့ မွာေတာ္ပံုဆိုတဲ့ ရာဇ၀င္သမိုင္း ေနာက္ခံ ၀တၳဳႀကီးထဲက စာသင္သားအရြယ္ လူငယ္ေတြ သိသင့္သိထိုက္တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့ အခန္းတခုကို ေရြးထုတ္ျပီး ေကာက္ႏုတ္ ျပဌာန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္၊

ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ၁၈၇၆ခုႏွစ္မတ္လ၂၃ရက္ေန႔မွာ ေမြးဖြားခဲ့ျပီး အသက္ ၉ႏွစ္ေက်ာ္အရြယ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း စာသင္သား ဘ၀မွာ သီေပါဘုရင္ပါေတာ္မူတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရဖူးသူျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီျမင္ကြင္းကို ျမင္လိုက္ခ်ိန္ကစျပီး ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ျပင္းပ်ခဲ့တဲ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ အသက္၂၂ႏွစ္အရြယ္ ၁၈၉၈ ခုႏွစ္ကစျပီး နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး။ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး။ ႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးတည္တဲ့ စာေပေတြ တစိုက္မတ္မတ္ ေရးခဲ့တာပါ၊ ၁၉၂၀ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကစျပီး အမ်ိဳးသားေကာလိပ္ေက်ာင္းရဲ့ ျမန္မာစာနဲ႔ ရာဇ၀င္ပါေမာကၡ ဆရာဘ၀မွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ မားမားမတ္မတ္ရပ္ျပီး နယ္ခ်ဲ႕ကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာႀကီးဟာ ဆရာစံ ဦးေဆာင္တဲ့ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုအပါအ၀င္ ၁၃၀၀ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကိုလည္း အတိအလင္း အားေပး ေထာက္ခံခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ျဗိတိသွ်အစိုးရက ဖမ္း၀ရမ္းထုတ္တာေတာင္ ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္၊ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အထိ ကေလာင္ကိုင္ျပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သလို လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္မွာလည္း ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ပံ့ပိုးခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္၊

အဲဒီအျပင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တစိုက္မတ္မတ္ အားေပးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ၁၉၅၂ခုႏွစ္ေမလမွာ ကမာၻ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဂယက္ (ဗမာႏိုင္ငံ)ရဲ့ ဥကၠဌအျဖစ္ တင္ေျမွာက္ ခံရျပီး ၁၉၅၄ခုႏွစ္မွာေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရး စတာလင္ ဆုရွင္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံ ရပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ ၁၉၆၀ခုႏွစ္မွာလည္း အေရွ႕ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံ ဟမ္းဘတ္ တကၠသိုလ္က ခ်ီးျမွင့္တဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ပါရဂူဘြဲ႔ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒါဟာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာသာမက ကမာၻကပါ အသိအမွတ္ျပဳရတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းေဆာင္ စာဆိုႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သက္ေသျပေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ကမာၻလွည့္ခဲ့တဲ့ စာဆိုႀကီးလည္းျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာစာေပကို အေၾကာင္းျပဳျပီး အလကၤာေက်ာ္စြာဘြဲ႔ အပ္ႏွင္းခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ပါေသးတယ္၊ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အခု ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ၂၃ရက္ေန႔ဟာ ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္တာ ၄၄ႏွစ္ျပည့္ ျဖစ္ပါတယ္၊

အဲဒီလို ေလးစားဂုဏ္ယူထိုက္တဲ့ စာဆိုႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ ဆရာႀကီးရဲ့စာေပေတြဟာ လူငယ္စာသင္သားေတြ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ။ က်င့္၀တ္ေတြ။ ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ေတြ ပါ၀င္ေနတာမို႔လို႔ အေျခခံပညာ အထက္တန္းသင္ရိုးထဲမွာ ဆရာႀကီးရဲ့ စာေပလက္ရာေတြထဲက လူႀကီးနဲ႔လူငယ္ စကားေျပ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္နဲ႔ သေျပႏုခ်ိန္ ကဗ်ာေတြကို ေရြးခ်ယ္ ျပဌာန္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါကို ခု စစ္အစိုးရက ျဖဳတ္ပယ္ပစ္ လိုက္ပါျပီ၊ အဲဒီ ျဖဳတ္ပယ္ခံရတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ့စာေပေတြကို မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ သိသင့္သိထိုက္ တာမို႔ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့ အေနနဲ႔ ေဆြးေႏြးေျပာျပသြားခ်င္ပါတယ္၊

လူႀကီးနဲ႔လူငယ္ စကားေျပ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူႀကီးေတြနဲ႔ လူငယ္ေတြၾကားမွာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အလိုက္ အသက္အရြယ္ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အရ။ အေတြးအျမင္ အယူအဆဆိုင္ရာ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိေနတတ္တာကို ေထာက္ျပျပီး အဲဒီကြာဟခ်က္ ေတြကို လူႀကီးေတြေရာ လူငယ္ေတြပါ နားလည္မႈရွိရွိနဲ႔ ညွိႏႈိင္းေျဖရွင္း သြားဖို႔လိုေၾကာင္း။ လူႀကီးလူငယ္ေတြအခ်င္းခ်င္း တဦးနဲ႔တဦး အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈရွိရွိ နဲ႔ ျပ၏နာကိစၥ အ၀၀ကို ပူးေပါင္းလက္တြဲ ေျဖရွင္း သြားသင့္ေၾကာင္းေတြကို အခိုင္းအႏႈိင္းေတြ ဥပမာ သာဓကေတြနဲ႔ ေရးျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒီအျပင္ လူႀကီးေတြမွာ ရွိတတ္တဲ့ ေကာင္းကြက္ဆိုးကြက္။ လူငယ္ေတြမွာ ရွိတတ္တဲ့ ေကာင္းကြက္ဆိုးကြက္ေတြကို ေထာက္ျပရင္း ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာကိစၥေတြ။ ျမန္မာဘုရင္ လက္ထက္တုန္းက လူငယ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္တဲ့အေၾကာင္းလို ဗဟုသုတ ရေစတဲ့ အခ်က္မ်ိဳးေတြကို ေစတနာပါပါနဲ႔ ထည့္သြင္း ေရးသား ထားတာဟာလည္း မွတ္သားနာယူစရာ ေကာင္းလွပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီစကားေျပပါ အေၾကာင္းအရာဟာ ဘယ္လိုေခတ္မ်ိဳးမွာမဆို လူငယ္ေတြ အတြက္ အသံုး၀င္လွတဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ခုလို ႏိုင္ငံ ေအးခ်မ္း သာယာေရးကို တည္ေဆာက္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ လူငယ္ေတြကို ေက်ာင္းပညာေရးကေနတဆင့္ အသိေပးသင့္တဲ့ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊

ႏိုင္ငံအေပၚေစတနာထားတဲ့ အစုိးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ခုလို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ယဥ္ေက်းမႈ ေတြ ပ်က္စီးစျပဳေနျပီး။ လူႀကီးေတြၾကားမွာလည္း ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ စာရိတၱပိုင္းအရ ယိုယြင္းပ်က္စီးသူေတြ မ်ားလာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ လူငယ္ေတြကို လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ တည့္မတ္ေပးႏိုင္တဲ့ စာေပေတြနဲ႔ ေလးစားထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂိၢဳလ္မြန္ေတြကို သိေအာင္။ စီစဥ္သင္ၾကားေပးဖို႔ လိုပါတယ္၊ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ စစ္အစိုးရကေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာတန္ဖိုးကို ျမင့္မားေစႏို္င္တဲ့ စာေပမ်ိဳးေတြနဲ႔ မ်ိဳးခ်စ္ စာဆိုႀကီးေတြရဲ့ အေၾကာင္းကိုေတာင္ သိခြင့္ ဖတ္ရႈခြင့္မရေအာင္ တားျမစ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ေနတာဟာ ေက်ာင္းသား လူငယ္ ကေလးေတြအေပၚ ေစတနာမထား တဲ့ သက္ေသျပယုဂ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


No comments:

Building Knowledge Economies စာတမ္း(၅)

ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မ...