Saturday, March 14, 2009

စစ္အစိုးရရဲ႕ ပညာေရးအေျပာင္းအလဲ

ခုခ်ိန္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးကို အဘက္ဘက္ကေန အစြမ္းကုန္ လုပ္ၾကရေတာ့မယ့္ အေရးၾကီးဆံုးအခ်ိန္ကိုေရာက္ေနျပီလို႔ ေျပာရမွာပါ။ နဂိုကတည္းကမွ စစ္အစိုးရရဲ႔ ျပည္သူလူထုအေပၚ ေစတနာနည္းမႈေၾကာင့္ အဘက္ဘက္က ခၽြတ္ျခံဳက် ေနရတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ခုလို သဘာ၀ေဘးဒဏ္ကို ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးခံခဲ့ရတဲ့အခါမွာေတာ့ ႏိုင္ငံရဲ႔ အနာဂတ္တခုလံုးက စိုးရိမ္စရာေကာင္းတဲ့အေနအထားကို ေရာက္ သြားပါတယ္။ ပိုဆိုးတာကေတာ့ မိဘျပည္သူေတြသိထားျပီးတဲ့အတိုင္း စစ္အစိုးရက သဘာ၀ေဘးဒဏ္ ခံထားရတဲ့ ျပည္သူလူထုကို ထိေရာက္တဲ့ ကူညီကယ္ဆယ္ေရးေတြ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေတြ လုပ္မေပးတဲ့ အျပင္ ျပည္သူေတြရမယ့္ အကူအညီအေထာက္အပံ့ေတြကိုပါ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းလုပ္ေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနမႈက စိုးရိမ္စရာ ေကာင္းလွတယ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္းက ၀ိုင္းေျပာေနၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အစိုးရကေတာ့ ခုဆိုရင္ ႏိုင္ငံ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ဖို႔ အေရးၾကီးေနခ်ိန္မွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနပါတယ္လို႔ ကမၻာသိေၾကျငာထားတဲ့ စစ္အစိုးရက လက္ေတြ႔မွာေတာ့ ႏိုင္ငံ အလံုးစံုပ်က္သုဉ္းေရးကို ဦးတည္သြားႏိုင္တဲ့ ပညာေရးထဲမွာလည္း သူတို႔သေဘာက် အေျပာင္းအလဲေတြကို အတိအလင္း ဆက္လုပ္ ေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အတိအလင္းလို႔ သံုးႏႈန္းရတာကေတာ့ အရင္က မသိမသာ ပိတ္ပင္ ကန္႔သတ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း၀င္သင္ရိုးေတြကို ခုခ်ိန္မွာ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ျဖဳတ္ပယ္ပစ္ တာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအေျခခံပညာအထက္တန္းရဲ႔သင္ရိုးကို ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ပညာသင္ႏွစ္ကစျပီး ႏိုင္ငံတကာအဆင့္နဲ႔ ညီေအာင္ GCE O'level အဆင့္ကို ေျပာင္းလဲ ျပဌာန္းတာေတြလုပ္မယ္လို႔ စစ္အစိုးရက ၂၀၀၇ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္း မွာကတည္းက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ခု တကယ္တမ္းေျပာင္းျပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ သင္ရိုးသစ္ဆိုတာဟာ အေဟာင္း တခ်ိဳ႔ကို ျဖဳတ္ပယ္လိုက္တာမ်ိဳးသာျဖစ္ျပီး အထက္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ တကယ္ သိသင့္ သိထိုက္တဲ့၊ တကယ္လိုအပ္တဲ့ သင္ရိုးေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပည့္စံုေအာင္ ထပ္ေဆာင္းထည့္တာမ်ိဳး မဟုတ္ ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ သိပ္လိုအပ္တဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ႏိုင္ငံေရးရာ ဘာသာရပ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံ့သမိုင္း သင္ရိုးေတြ၊ ျမန္မာစာေပဆိုင္ရာသင္ရိုးေတြ မပါတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ေက်ာင္းသားေတြ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းတခ်ိဳ႔နဲ႔ သမိုင္း၀င္ ျမန္မာစာေပတခ်ိဳ႔ကိုပါ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီအျပင္ စစ္အစုိးရဟာ သူတို႔ အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ သူတို႔စိတ္ၾကိဳက္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို အဓမၼအတည္ျပဳလိုက္သလိုပဲ လာမယ့္ ၂၀၁၀ခုႏွစ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲကို သူတို႔အလိုက် ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ကိုလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ၾကိဳးပမ္းေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ ၾကိဳးပမ္းမႈေတြထဲမွာ အာဏာရွင္ပီပီ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ႏို္င္ငံတကာအဆင့္မီ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာအပါအ၀င္ လူငယ္ေတြသိအပ္တဲ့ ပညာရပ္ ေတြကို သင္မေပးဘဲ တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ စီမံကိန္းကလည္း အပါအ၀င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဦးေန၀င္း လက္ထက္ကတည္းက ေက်ာင္းပညာေရးထဲမွာ လူငယ္ေတြကို ေခတ္မီဗဟုသုတေတြတိုးပြားေစမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ သင္ရိုးေတြ သင္ခန္းစာေတြ ျပဌာန္းမေပးခဲ့ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးရာဘာသာရပ္ (Civic Education) ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ (Political Science)၊ လူမႈသိပၸံ (Social Science)လို ဘာသာရပ္ေတြကို ျပဌာန္းမထားခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏိုင္ငံတကာက ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းခန္းထဲကေန အလြယ္တကူရေနတဲ့ ႏိုင္ငံ့အေရးအရာဆိုင္ရာ အသိပညာေတြကို မရႏိုင္ၾကဘဲ ရွိေနခဲ့တာပါ။

တကယ္ေတာ့ ယေန႔လူငယ္ေတြဟာ တခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ကိုင္တြယ္ၾကရမယ့္သူေတြျဖစ္တာမို႔ ႏိုင္ငံ့အေရးအရာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာေရးရာ ဒါမွမဟုတ္ အနည္းဆံုး ကိုယ့္ေဒသတြင္းဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေတြရဲ႔ အေရးအရာ ေတြကို သိခြင့္ရဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွပဲ လူငယ္အေယာက္တိုင္း၊ ျပည္သူလူထုအေယာက္တိုင္းက ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေကာင္းတခုထူေထာင္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြကို သိနားလည္ျပီး တာ၀န္ယူ ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႔ အၾကံျပဳခဲ့တဲ့ ျပည္ေရးျပည္ရာ ဘာသာရပ္ Civic Education သင္သင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ တုန္းက ေျပာခဲ့ျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတႏို္င္ငံရဲ႔ ပညာေရးက႑မွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႔လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ သင္ရိုးေတြ သင္ခန္းစာေတြကို စနစ္တက် ေရြးခ်ယ္ျပီး ျပဌာန္းဖို႔သာ လိုတာပါ။ ခုခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ GCE O'level အဆင့္ မီဖို႔ဆိုတာထက္ ႏိုင္ငံျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အသိပညာေတြကို ရဖို႔ကသာ ပိုအေရးၾကီးတဲ့အခ်ိန္လို႔ ထင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္က ေက်ာင္းသားအရြယ္ဟာ ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခား စဉ္းစားႏိုင္တဲ့ အရြယ္ေတြျဖစ္တာမို႔ သူတို႔အတြက္ ေက်ာင္းသင္ရိုးေတြဟာ သူတို႔ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး သိသင့္သိထိုက္ တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဥပမာေျပာျပရရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ လက္ရွိ အေနအထားနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ လက္ရွိ ပထ၀ီ၀င္အေနအထား၊ သဘာ၀သံယံဇာတ ထြက္ရွိမႈ အေျခအေနေတြ၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သိသင့္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ၊ တကိုယ္ရည္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာေတြ၊ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း နဲ႔ အေျခခံလူမ်ိဳးေရးျပႆနာေတြနဲ႔အတူ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ဦးတည္တဲ့ သင္ခန္းစာမ်ိဳးေတြ ျပဌာန္းေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွပဲ ႏိုင္ငံျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးမွာ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေအာင္ စာသင္ခန္းကေန ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရာေရာက္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးတာကေတာ့ ပညာေရးျပန္လည္ထူေထာင္မႈထဲမွာ သဘာ၀ေဘးဒဏ္သင့္ခဲ့တဲ့ ေဒသေတြ အတြက္ဆိုရင္လည္း အဲဒီေဒသက ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ကေလးစိတ္ပညာ၊ ေက်ာင္းတြင္း စိတ္ပညာလို ဘာသာရပ္မ်ိဳးေတြ နဲ႔ Moral Education အတြက္ ဒီမိုကေရစီက်င့္၀တ္ေတြကို အထူးပဲ ထည့္သြင္း သင္ၾကား ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွပဲ ေအာင္ျမင္တဲ့ လူငယ္ေတြအျဖစ္ ၾကီးျပင္းဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စိတ္အင္အားေတြကို ျပန္ျပီးရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ စစ္အစိုးရက လူငယ္ေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ေတြ၊ စိတ္ဓာတ္အားမာန္ေတြ၊ ေပးႏိုင္တဲ့ စာေကာင္းေပေကာင္း ေတြကိုေတာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးျပီး ပိတ္ပင္တားဆီးေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ခု ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ပညာသင္ႏွစ္ သင္ရိုးညႊန္းတန္း အေျပာင္းအလဲ က သက္ေသပါပဲ။

စစ္အစုိးရက ျမန္မာႏိုင္ငံအေျခခံပညာအထက္တန္းရဲ႔ သင္ရိုးေတြကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ မယ္လို႔ ေၾကျငာျပီး တခ်ိဳ႔ သင္ခန္းစာေတြကို ျဖဳတ္ပယ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ သင္ခန္းစာေတြဟာ လူငယ္ေတြအတြက္ ေလ့လာ သင္ၾကားဖို႔ အမွန္တကယ္လိုအပ္တဲ့ သင္ခန္းစာ ေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိတဲ့စာေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလိုစာေတြကို ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ အာဏာရွင္ေတြက ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပမဲ့ အဲဒီ သင္ခန္းစာေတြကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္ႏို္င္မလဲဆိုတာကို ေနာက္လာမယ့္ အစီအစဥ္ေတြမွာ ေဆြးေႏြး တင္ျပသြားပါ့မယ္။

No comments:

Building Knowledge Economies စာတမ္း(၅)

ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မ...