Friday, March 20, 2009

ျဖဳတ္ခံရတဲ့ ေမာင္စြမ္းရည္ ရဲ႕ ကဗ်ာ ျပ႒ာန္းစာ


ဒီတပတ္မွာေတာ့ အေျခခံပညာအထက္တန္း သင္ရိုးထဲကေန စစ္အစိုးရက ျဖဳတ္လိုက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္ ရဲ့ ဘ၀ႏွင့္အလွ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဘ၀ႏွင့္အလွ ကဗ်ာ ကို သင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စာဆိုကဗ်ာရွင္ ျဖစ္တဲ့ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္အေၾကာင္းကို ေက်ာင္းသားေတြ သိေအာင္ ေျပာျပရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊

ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အထက္တန္းျပေက်ာင္းဆရာတဦးျဖစ္ခဲ့တဲ့အျပင္ ျမန္မာစာသင္ရိုး အဖြဲ႔ အတြင္းေရးမႈးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ဟာ စာေပနယ္ မွာ ေ၀ဖန္စာေတြ ကဗ်ာေတြနဲ႔ ထင္ရွားခဲ့ျပီး စာေပဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ စာေပ ပညာရွင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ျပည္ပမွာေနထိုင္ျပီးေတာ့ စစ္အစုိးရကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္တဲ့ စာေတြ... ကဗ်ာေတြ ေရးျပီး ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးစာဆို ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ဒီအခ်က္ဟာ စစ္အစိုးရက ေက်ာင္းသားေတြကို မသိေစခ်င္တဲ့ အခ်က္ပါပဲ၊ အဲဒီအခါ စာဆိုရဲ့ အမည္နာမနဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို႔ အတြက္ ဆရာ့ရဲ့ကဗ်ာကို ေက်ာင္းသင္ရိုးထဲကေန ျဖဳတ္ပယ္ပစ္ လိုက္တာလို႔ ယူဆရပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာတပုဒ္အေနနဲ႔က ႏိုင္ငံေရးကဲတဲ့ အမ်ိဳးအစားမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ေလာကအေပၚ ဘ၀အေပၚ အေကာင္းျမင္တတ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ဆံုးမတဲ့ အေၾကာင္းအရာသာ ျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီ ဘ၀ႏွင့္အလွ ကဗ်ာကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာအစ မွာကို ဆရာေမာင္စြမ္းရည္က
ျမင္ျမင္သမွ် ဤေလာက၀ယ္။ အလွတို႔ျဖင့္ ျပည့္ဘိ၏…
လို႔ အေကာင္းျမင္၀ါဒနဲ႔ အစခ်ီထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒါကို စာသင္ခန္းမွာ သင္မယ္ဆိုရင္ ဆရာေတြဟာ ဒီ ကဗ်ာရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အေနနဲ႔ ေလာကအေပၚ အျပစ္အျမင္နဲ႔သာ ၾကည့္တတ္တဲ့ အသက္အပုိင္းအျခားျဖစ္တဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြအတြက္ နာယက်င့္ၾကံစရာအယူအဆျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာျပႏိုင္ ပါတယ္၊

အဲဒီအျပင္ ကဗ်ာရဲ့ ဒုတိယပိုဒ္မွာ
ျမင္ျမင္သမွ်ဤ ေလာက၀ယ္
အလွတို႔ျဖင့္ ျခယ္သျဖင့္လည္း
ျမင္ခြင့္ရွိမွ ျမင္စြမ္းရသည္
အလွဟူျငား ျမင္သည္ထားဦး
ခံစားသိတတ္ ခံယူတတ္မွ
က်ိဳးျမတ္ပီတိ ရင္၀ယ္ျငိ၏၊
လို႔ ေတြ႔ရပါတယ္၊ အဲဒီအပိုဒ္မွာေတာ့ ေလာက၀န္းက်င္က စိတ္အလွ ရုပ္အလွ သဘာ၀၀န္းက်င္အလွေတြကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ခြင့္ရဖို႔ လိုအပ္ျပီး ျမင္ေတြ႔ရသည့္တိုင္ေအာင္လည္း အလွကို ခံစားတတ္ ခံယူတတ္မွ ပီတိခ်မ္းသာကို ခံစားရႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ဆရာေမာင္စြမ္းရည္က ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္၊ အဲဒီအပိုဒ္မွာလည္း စာသင္သားေတြအေနနဲ႔ အလွကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးေတြ လူ႔အခြင့္အေရးေတြအထိ ခ်ဲ့ထြင္ ျမင္ေတြးတတ္လာေအာင္ ဆရာက လမ္းညႊန္ သင္ေပးႏိုင္ပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလို လူငယ္ေတြရဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြကို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ပိတ္ဆို႔ခံေနရတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာ အလွတရားနဲ႔တူတဲ့ အမွန္တရားေတြကို ျမင္ေတြ႔ ႏိုင္ခြင့္ရဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့အထိေရာက္ေအာင္ ဆန္႔ထြက္ေတြးေတာႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာ ျဖစ္ပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ အလွတရားဆိုတာဟာ အမွန္တရားႀကီးစိုးတဲ့ ေမတၱာကရုဏာႀကီးစိုးတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေနရာေဒသမွာသာ ရွိႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ လူ႔ဘ၀ဆိုတာကလည္း အင္မတန္ကို ရခဲလွတဲ့အျပင္ ေနရတဲ့ အခ်ိန္တာဟာလည္း တိုေတာင္းလွပါတယ္၊ အဲလို အခ်ိန္တိုေလးသာျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘ၀ထဲမွာ အလွတရားကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး အလွတရားကို ျမတ္ႏိုးခံုမင္မွလည္း အဲဒီအလွတရားကို ထိန္းသိမ္းတတ္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါမွပဲ ဘ၀ကလည္း ျငိမ္းခ်မ္းရာရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အလွတရားကို မသိနားမလည္ဘဲ ရွာေဖြဖို႔လည္း မႀကိဳးစားခဲ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘ၀ဟာ ေပ်ာ္ေမြ႔စရာမဟုတ္တဲ့အျပင္ တန္ဖိုးမရွိဘဲ လူျဖစ္ရံႈးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကိုလည္း
ေၾသာ္… လူ႔ဘံုေလာကာ ရခဲစြာကို
ရလွာခဏ တဘဝဝယ္
အလွမျမင္ လွမမင္ဘဲ
ျမင္ရန္မေဖြ ေဖြရန္မသိ
ငါျဖစ္ဘိမူ ငါ့ဘဝ
ထိုခဏသည္ မည္မွ်ရႈံးလိုက္ေလမည္နည္း၊…
လို႔ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္က ေထာက္ျပဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါေသးတယ္၊

ဒီေနရာမွာလည္း စာသင္သားအရြယ္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ေလာကကို အလွဆင္ရမယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြပီပီ စိတ္အလွ ရုပ္အလွေတြနဲ႔ ျပည့္စံုဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း။ စိတ္အလွဆိုတာဟာ ေလာကအက်ိဳး သယ္ပိုးလိုတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးျဖစ္ျပီး ရုပ္အလွဆိုတာကေတာ့ ေလာကေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို လိုလားစိတ္ေၾကာင့္ ၾကည္လင္ ျပံဳးရႊင္ေနတတ္တဲ့ ရုပ္ သြင္ျပင္ အလွမ်ိဳး ျဖစ္ေၾကာင္းေတြအထိ ေက်ာင္းသားေတြ ျမင္တတ္ ေတြးတတ္လာ ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္၊ ရုပ္အလွ စိတ္အလွျပည့္စံုမွပဲ ေလာကကိုပါ လွေအာင္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေအာင္ ဖန္တီး တည္ေဆာက္တတ္မွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုပါ လူငယ္ေတြ လက္ခံလာေအာင္ ဒီ ဘ၀နဲ႔အလွ ကဗ်ာ ကေန တဆင့္ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္၊

ဒီကေန႔ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးတည္တဲ့ Peace Education ကို စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ေနၾကပါတယ္၊ စကၤာပူႏိုင္ငံလို စက္မႈနဲ႔နည္းပညာကို အထူးတိုက္တြန္းအားေပးတဲ့ ႏိုင္ငံမွာေတာင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ နည္းပညာနဲ႔ ရုပ္၀တၳဳပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာ အားသန္လာျပီး ကိုယ့္က်င့္တရားနဲ႔ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ခံစားမႈေတြမွာ အားနည္းလာၾကတဲ့အတြက္ စာရိတၱပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြ ျဖည့္စြက္သင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ့ အၾကံျပဳခ်က္အရ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ကစျပီး ေက်ာင္းစာသင္ရိုးေတြမွာ Moral Education ကို ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာျပဌာန္းလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊

တကယ္ေတာ့ နည္းပညာနဲ႔ ရုပ္၀တၳဳေတြ တရွိန္ထိုး တိုးတက္လာေနတဲ့ ဒီေန႔ကမာၻမွာ လူငယ္ေတြအတြက္ သိပၸံနည္းပညာနဲ႔အတူ စာရိတၱပိုင္းနဲ႔ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔မႈေတြ ရွိဖို႔လည္း လိုအပ္လွပါတယ္၊ ဒါမွပဲ တိုးတက္လာတဲ့ ေခတ္ကို အဆိုးဘက္ကို ဦးမတည္ေစဘဲ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာလွပတဲ့ေခတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္သူေတြ ရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအတြက္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြနဲ႔ ထိေရာက္တဲ့ သင္ရိုးေတြ လိုအပ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ အၾကမ္းဖက္ရက္စက္မႈေတြ လက္နက္ဆန္းေတြ အလုအယက္ ေပၚထြက္ေနတဲ့ ကမာၻမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ပညာေရး ဏနေခန ႏိကခေအငသည ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

အခု ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားတဲ့ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရဲ့ ဘ၀နဲ႔အလွ ကဗ်ာဟာ ဒီကေန႔ေခတ္အတြက္ တကယ့္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့အျပင္ စာသင္သားအရြယ္လူငယ္ေတြကို လမ္းညႊန္ပဲ့ျပင္ေပးႏိုင္တဲ့ စာရိတၱ ပညာေပး ကဗ်ာ တပုဒ္လို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ Moral Education အေနနဲ႔ သီးျခားမရွိေသးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရး ထဲမွာေတာ့ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရဲ႕ ဘ၀နဲ႔အလွ ကဗ်ာဟာ သင္ၾကားသင့္တဲ့ သင္ခန္းစာေကာင္း တပုဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


No comments:

Building Knowledge Economies စာတမ္း(၅)

ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မ...