Saturday, October 6, 2007

ICT နဲ႔ ေက်ာင္းပညာေရး

ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ျပသနာေတြက ထူးျခား ရႈပ္ေထြး တယ္ လို႔ ေျပာရမွာပါ။ ေက်ာင္းေတြမွာ ကြန္ပ်ဴတာေတြရွိလ်က္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေပးမသံုးဘဲ ေသာ့ခတ္ ထားတာမ်ိဳးေတြ၊ မီးမလာလို႔ မသံုးၾကရဘူးဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ိုဳးေတြဟာ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မေတြ႔ႏိုင္ တဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးေတြပါပဲ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲအထက္တန္းပညာေရး (Higher Education) နဲ႔ပတ္သက္ျပီး Ministry of Education ရဲ႕ Website မွာေတာ့ Electronic Education and Education Development Plan လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲထား တာကို တင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေရး ပါပဲ။ အဓိကက ေတာ့ ICT အေျခခံတဲ့ သင္ၾကားေရးမ်ိဳးကို ဘြဲ႔ၾကိဳတန္းေတြမွာကတည္းက သံုးဖို႔နဲ႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးမွာ အင္တာနက္ကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ သံုးႏိုင္ေအာင္ အားေပးရမယ္လို႔ ေဖၚျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တကၠသိုလ္ပညာေရးဌာန ၆၄ခု မွာ e-Learning Centre-50, e-Resource Centre-49, Computer Training Centre-143, Multimedia Lecture Room-60, Conference Room-50, Language Lab-93 ရွိတယ္လို႔ စာရင္းခ်ဳပ္ ျပထားေပမဲ့ဲ့၊ တကယ္တမ္းေတာ့ ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ၾကားမွာ ၂၀၀၅-၂၀၀၆ ပညာသင္ႏွစ္ထိ တကယ္တမ္း မေတြ႔မၾကံဳရတဲ့ အေနအထားသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းပညာေရးထဲမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ေသေသခ်ာခ်ာ မသံုးၾကရလို႔ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူငယ္ ေတြဟာ ျပင္ပ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းေတြကို အားကိုးေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ သံုးတတ္ဖို႔အတြက္ အေျခခံသင္ရုိးကို အနည္းဆံုးက်ပ္ ႏွစ္ေသာင္းခြဲ သံုးေသာင္းေလာက္ေပးျပီး သင္ၾကရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဲ့ အိမ္မွာ ဆက္ျပီး ေလ့က်င့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာမ၀ယ္ႏိုင္ၾကတာေၾကာင့္ သင္ျပီးေပမဲ့လည္း မကၽြမ္းက်င္ၾကပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာက ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ ကေလးေတြ လူငယ္ေတြအဖို႔ အိမ္မွာ မိဘက ၀ယ္ထား ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ အခိ်န္ရတိုင္း ေလ့က်င့္ရင္း သင္ယူႏိုင္တာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ရင္းႏွီးသြားျပီး တဆက္ တည္း အင္တာနက္ကိုပါ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ သြားတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ အသံုးခ် ေရးဟာ ထည့္ေျပာရတဲ့ ျပႆနာတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ သာမန္၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ လစာက အနည္းဆံုး ဘတ္၁၀၀၀၀ အထက္ ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ အသစ္တစ္လံုးက အမ်ားဆံုးမွ ၁ေသာင္းခြဲ ၂ေသာင္းပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ ႏိုင္ငံသားဆိုရင္၊ အထူးသျဖင့္ ၀န္ထမ္းလည္း ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အေၾကြးစနစ္၊ လေပးစနစ္နဲ႔ အလြယ္တကူ ၀ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစုတိုင္းလိုလို ကြန္ပ်ဴတာသံုးမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲမရွိ သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ သာမန္ ၀န္ထမ္းလစာ အနည္းဆံုး ၃ေသာင္းခြဲရတဲ့ အခုအခ်ိန္မွာေတာင္ ကြန္ပ်ဴတာ အသစ္ တစ္လံုးက အနည္းဆံုး ၅သိန္းေလာက္ ေပးေနရတာမို႔ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ဆိုရင္ သိပ္ကို အလွမ္းကြာေနပါတယ္။ ဒါဟာ ပညာေရးအတြက္တင္မကဘဲ တႏိုင္ငံလံုး အျမင္က်ယ္ တိုးတက္ေရး အတြက္ကုိပါ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနေစ တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနက အဆင့္ျမင့္ပညာေရးကို ႏိူင္ငံတကာအဆင့္မီ တသက္တာပညာေရး Lifelong learning ျဖစ္လာရမယ္လို႔ အတိအလင္း ေၾကျငာထားတာပါ။ ႏိုင္ငံတကာ အေနအထားအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ တသက္တာပညာေရးကို တကယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္ မ်ားမ်ား သံုးႏိုင္ဖို႔က အေရးပါဆံုး လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ပါပဲ။ အခုခ်ိန္ထိကေတာ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ မွာေတာင္မွပဲ Computer-lab ၆ခန္းပဲ ရွိတာပါ။ အဲဒီထဲမွာ အလံုး၆၀က အင္တာနက္နဲ႔ ဆက္သြယ္ထားျပီး ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ အလွည့္က် သံုးၾကရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဲ့ အင္တာနက္ေတြက အလြန္ေႏွးျပီး ဟိုပိတ္ ဒီဆို႔ေတြ လုပ္ထားတာေၾကာင့္လည္း အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွာေတာ့ Computer-lab ၄ခန္းရွိုျပီး ကြန္ပ်ဴတာအလံုးေရ ၂၀၀ေက်ာ္ ရွိပါတယ္၊ ဒီထဲမွာ ၁၀လံုးကိုေတာ့ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း အင္တာနက္သံုးတဲ့ စနစ္က တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ခ်ိတ္ျပီး သံုးရတဲ့ စနစ္ ျဖစ္တာမို႔လို႔ အလုပ္လုပ္တာ သိပ္ေႏွးတဲ့အတြက္ အသံုးမတြင္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ မီးမလာတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းမလာတဲ့ ျပႆနာေတြေၾကာင့္လည္း IT ပညာေရးက အေကာင္အထည္ မေပၚႏိုင္ ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေတာင္ လက္ရွိ အေနအထားအရ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ဒုတိယအၾကီးဆံုး တကၠသိုလ္ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ပညာေရးတိုးတက္မႈဆိုတာဟာ ပညာေရးအာဏာပိုင္ေတြရဲ႔ လွည့္ကြက္ သက္သက္ သာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြမွာ အမ်ားၾကီး နစ္နာေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးကို တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္လို႔ ကမၻာကို ေၾကျငာထားတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြ အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြေရာ ဆရာဆရာမေတြပါ တကယ့္ ကမၻာ့အဆင့္မီ ပညာေရးမ်ိဳးရဖို႔အတြက္ ေစတနာအမွန္နဲ႔ အမွန္တကယ္ တာ၀န္ယူသင့္ျပီျဖစ္ပါတယ္။

ေမျငိမ္း

ဒီဇင္ဘာ၊၂၀၀၆။

No comments:

Building Knowledge Economies စာတမ္း(၅)

ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မ...