Friday, April 3, 2009

Building Knowledge Economies စာတမ္း

ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ့ ပညာေရးစနစ္အတြက္ စီမံခ်က္ေတြ မူ၀ါဒေတြကို ခ်မွတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ.. ကေလးလူငယ္ေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ။ ေခတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိတဲ့ နည္းပညာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ.. လူမႈအဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္ ေတြနဲ႔ သဘာ၀၀န္းက်င္အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အေပၚမွာ တည္မွီျပီး စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံေတြရဲ့ မူ၀ါဒေတြ စီမံခ်က္ေတြနဲ႔ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံေတြမွာ ခ်မွတ္ရမယ့္ မူ၀ါဒေတြ စီမံခ်က္ေတြကေတာ့ တူႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဖြံ႕ျဖိဳးျပီး ႏိုင္ငံေတြမွာ သံုးစြဲတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြကိုေတာ့ နည္းနာယူျပီး ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံရဲ့ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ကေန ျပန္လည္ထူေထာင္ေနတဲ့ လက္ရွိကာလမ်ိဳးမွာ စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လွပါ တယ္၊

ဒီေနရာမွာ ကမာၻ႔ဘဏ္ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈေလ့လာေရးအဖြဲ႔က ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ Building Knowledge Economies ဆိုတဲ့ စာတမ္းတေစာင္ ထုတ္ေ၀ပါတယ္၊ အဲဒီ စာတမ္းထဲမွာ ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာ ခ်မွတ္သင့္တဲ့ ပညာေရး မူ၀ါဒေတြကို ေရးဆြဲ တင္ျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ အဲလို ေရးဆြဲရာမွာ မူလတန္းပညာေရး။ အလယ္တန္းနဲ႔ အထက္တန္း ပညာေရး။ တကၠသိုလ္ပညာေရးေတြသာမက တသက္တာလံုး သင္ယူသြားႏိုင္တဲ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာေရးအထိ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ အဲဒီ မူ၀ါဒေတြကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြး တင္ျပ သြားပါ့မယ္၊ ဒီတပတ္မွာေတာ့ မူလတန္းအဆင့္အတြက္ ခ်မွတ္သင့္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတဲ့ မူ၀ါဒေတြကို ေဆြးေႏြးပါ့မယ္၊

အဲဒီစာတမ္းအရ မူလတန္းပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ခ်မွတ္သင့္တဲ့ မူ၀ါဒေတြအျဖစ္
- လူတိုင္းအတြက္ ပညာေရးစီမံခ်က္ေတြမွာ အာရံုစိုက္ရမယ္
- ေက်ာင္းအပ္ႏႈန္းတိုးျမင့္လာေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ရမယ္
- အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြရဲ့ ပညာေရးနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး အခြင့္အလမ္းေတြ တိုးတက္လာေအာင္ ဖန္တီးေပး ရမယ္
- ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရးကို အာရုံစိုက္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္
ဆိုတာေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္၊

အဲဒီမူ၀ါဒေတြဟာ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားအေနနဲ႔ ပညာေရးစနစ္တခုကို ေရးဆြဲခ်မွတ္ရာမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တဲ့ မူ၀ါဒေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္က ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာက ပညာေရးစနစ္နဲ႔ တို္က္ရိုက္ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြကို ရင္ဆိုင္ေနၾကရတာပါ၊ ပညာတတ္ေတြ နည္းပါးတာ။ ပညာေရးမူ၀ါဒေတြက လက္ေတြ႕ဘ၀ အတြက္ ထိေရာက္မႈမရွိတာ။ သင္ရိုးညႊန္းတန္းနဲ႔ သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္ေတြက ႏိုင္ငံရဲ့ လက္ရွိလိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတာ သိပံၸနဲ႔နည္းပညာသင္တန္းေတြ ဖြင့္လွစ္ေပးဖို႔ အားနည္းေနတာၹ စတဲ့ ျပႆနာေတြျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ Building Knowledge Economies စာတမ္းက အၾကံျပဳ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒေတြဟာ နည္းနာအျဖစ္ယူျပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္တဲ့ မူေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္၊

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့အေျခအေနနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားမယ္ဆိုရင္လည္း Building Knowledge Economies စာတမ္း က အၾကံျပဳခ်မွတ္ထားတဲ့ ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒေတြဟာ အတန္းဆင့္ တိုင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ အတန္းဆင့္အလိုက္ အေသးစိပ္ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးသြားပါ့မယ္၊

Building Knowledge Economies စာတမ္းအရ မူလတန္းပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ခ်မွတ္သင့္တဲ့ မူ၀ါဒေတြထဲမွာ - လူတိုင္းအတြက္ ပညာေရးစီမံခ်က္ေတြမွာ အာရံုစိုက္ရမယ္… ဆိုတာဟာ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းအတြက္ ပညာေရးစီမံခ်က္ (Education for All) နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏို္င္တာ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္လို႔ လမ္းေပၚမွာ ေလလြင့္ေနတဲ့ ကေလးေတြ.. အလုပ္ခြင္ထဲက ကေလးအလုပ္သမားေတြကို အမ်ားႀကီး ေတြ႔ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ Building Knowledge Economies စာတမ္းအရ လူတိုင္းအတြက္ ပညာေရး စီမံခ်က္ေတြမွာ အာရံုစိုက္ရမယ္… ဆိုတာဟာ လိုက္နာခ်မွတ္သင့္တဲ့ မူ၀ါဒတခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

အဲသလိုပဲ - ေက်ာင္းအပ္ႏႈန္းတိုးျမင့္လာေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ ဆိုတာကလည္း တသေဘာတည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ကေလးတိုင္းေက်ာင္းေနႏို္င္ေအာင္ အာဏာပိုင္အစိုးရေတြက အားစိုက္ ခြန္စိုက္နဲ႔ စနစ္တက် စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ခ်မွတ္ရမယ့္ မူ၀ါဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

ေနာက္တခ်က္ျဖစ္တဲ့- အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြရဲ့ ပညာေရးနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး အခြင့္အလမ္းေတြ တိုးတက္လာ ေအာင္ ဖန္တီးေပးရမယ္… ဆိုတာမွာလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ခုခ်ိန္ထိ သမီး မိန္းကေလးေတြ ပညာတတ္ဖို႔ မလိုဘူး သားေယာက်္ားေလးသာ ပညာတတ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံ အစဥ္အလာ အယူအဆေတြ လႊမ္းမိုးေနတဲ့ အတြက္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပညာတတ္ႏႈန္းက အမ်ိဳးသားေတြ ပညာတတ္ႏႈန္းထက္ ေလ်ာ့နည္း ေနခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းေကာင္းရရွိဖို႔ အခြင့္အလမ္းလည္း နည္းပါးေနခဲ့ရပါတယ္၊ ဒါကို Building Knowledge Economies စာတမ္းက အေလးအနက္ ေထာက္ျပ ထားတာပါ၊ အဲဒီ ျပႆနာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြရဲ့ ပညာေရးနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး အခြင့္အလမ္းေတြ တိုးတက္လာေအာင္ ဖန္တီးေပးဖို႔ ဘာေၾကာင့္ အေရးတႀကီးလိုအပ္သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေနာက္ပိုင္းမွာ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးပါ့မယ္၊

Building Knowledge Economies စာတမ္းက ေဖာ္ျပထားတဲ့ မူလတန္းပညာေရးအတြက္ ေနာက္ဆံုး ခ်မွတ္သင့္တဲ့ မူ၀ါဒကေတာ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရးကို အာရုံစိုက္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ အလိုအပ္ဆံုးျဖစ္ျပီး လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ အကိုက္ညီဆံုး မူ၀ါဒပါပဲ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္ကစျပီး က်င့္သံုးတဲ့ အလိုအေလ်ာက္ အတန္းတင္စနစ္ စံလြဲေနတဲ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ မူလတန္းကေန အလယ္တန္းေရာက္တဲ့အထိ အရည္အေသြးမျပည့္မီဘဲ အတန္းတက္ ကုန္ၾကျပီးေတာ့ အေျခခံမခိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္မို႔လို႔ အထက္တန္းေရာက္တဲ့အခါမွာ စာမလိုက္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စာေမးပြဲေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္က်တာ…။ ေက်ာင္းစာ မလိုက္ႏိုင္လို႔ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့ ခံစားမႈေတြ ျဖစ္ၾကရတာေတြ ရွိလာပါတယ္၊ အဲဒီျပ၏နာကို ေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြက စာေမးပြဲမွာ ေအာင္မွတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးျပီး ေျဖရွင္းတာမို႔ အရည္အေသြးမျပည့္တဲ့ လူငယ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးသလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္၊

ဒါေၾကာင့္ Building Knowledge Economies စာတမ္းက ေဖာ္ျပထားတဲ့ မူလတန္းပညာေရးမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အရည္အေသြးျမွင့္တင္ေရးကို အာရုံစိုက္ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အေရးတႀကီး ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ ပညာေရးမူ၀ါဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

ခုလို ပညာေရးက႑မွာ ယိုယြင္းက်ဆင္းေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ကမာၻ႔ဘဏ္္ ဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္မႈေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ Building Knowledge Economies စာတမ္းက အၾကံျပဳ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒေတြဟာ လိုက္နာခ်မွတ္ျပီး လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သင္္တဲ့့ စီမံကိန္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္…။



No comments: