ကမာၻ႔ဘဏ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ရဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းပါ Building Knowledge Economies ပညာေရးဆိုင္ရာ အၾကံျပဳခ်က္ မူ၀ါဒေတြကို မူလတန္းပညာေရးအတြက္… အလယ္တန္းနဲ႔ အထက္တန္းပညာေရးအတြက္… တကၠသိုလ္ေကာလိပ္အဆင့္ ပညာေရးအတြက္ စသျဖင့္ တက႑စီကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပေနခဲ့တာ ခုတပတ္မွာေတာ့ ေနာက္ဆံုးက႑အျဖစ္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ မူ၀ါဒေတြကို ေျပာျပပါ့မယ္၊
စဥ္ဆက္မျပတ္ပညာေရးအတြက္ ပထမဆံုးအၾကံျပဳထားတာကေတာ့ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း ျမင့္မားလာေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါကေတာ့ ပညာကို တသက္တာလံုး စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူ သြားႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ စာတတ္ ေျမာက္ျပီးသားျဖစ္ဖို႔ တနည္းအားျဖင့္ အေျခခံပညာေရးကို ရထား ျပီးသား ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္၊ ဒါမွပဲ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းပညာေရးကို မယူႏိုင္တဲ့ မရႏိုင္တဲ့ သူေတြဟာ ျပင္ပကေန ကိုယ့္ဘာသာ စာဖတ္ေလ့လာျပီး ပညာကို စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူသြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္၊
ဒါေၾကာင့္ပဲ ႏိုင္ငံသားတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ဖို႔ တနည္းအားျဖင့္ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း ျမင့္မားလာေစဖို႔အတြက္ အစိုးရေတြက Education for All ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ အေျခခံပညာအဆင့္ကို အခမဲ့ပညာေရးအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားၾကတာပါ၊ ဒါမွပဲ မိဘေတြအေနနဲ႔ ကေလးပညာေရးအတြက္ စရိတ္စကကို သိပ္ မပူပင္ ရေတာ့တာ မို႔လို႔ ကေလးတိုင္း စာသင္ခန္းထဲ ေရာက္လာႏိုင္တာေၾကာင့္ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း ျမင့္မားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါ့အျပင္ ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြက အစိုးရေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက စာမတတ္သူေတြကိုလည္း အေရး အဖတ္ အတြက္ စတဲ့ အေျခခံက်တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးကို သင္ၾကားေပးႏိုင္ဖို႔ စီမံခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ျပီး စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္၊ ဒါမွပဲ ႏိုင္ငံဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ အသိပညာရွင္ေတြ အတတ္ပညာရွင္ေတြ အေျမာက္အမ်ား ရရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္း ျမင့္မားလာေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရ မယ္ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ၊
Building Knowledge Economies စာတမ္းရဲ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒုတိယ အၾကံျပဳခ်က္ကေတာ့ Economy အရ လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္း ေတြ ျပည့္မီေအာင္ သင္ၾကားေပးႏိုင္မယ့္ သင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးရမယ္ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါကလည္း ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔ Economy အရ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခု စနစ္တက် ဖန္တီးဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ေက်ာင္းပညာေရးထဲမွာ သင္ရိုးအျဖစ္ ထည့္သြင္းျပီး သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးသလိုပဲ တခ်ိန္တည္းမွာ ေက်ာင္းျပင္ပ Informal Education အေနနဲ႔ ေလ့လာသင္ယူေနသူေတြအတြက္လည္း Economy နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိပညာေတြကို သင္ၾကား ေပးႏိုင္မယ့္ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲ Workshop ေတြ။ သင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးဖို႕ပါ၊ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႑ ဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ လိုအပ္ခ်က္တရပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊
ေနာက္ထပ္အၾကံျပဳခ်က္တခ်က္ျဖစ္တဲ့ အရည္အခ်င္းျမွင့္တင္ေရးသင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးရမယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာ အစိုးရေတြနဲ႔အတူ ကုလသမဂၢအပါအ၀င္ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္း (NGOs)ေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ မူ၀ါဒပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဓိကကေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ တိ္ုးတက္ တဲ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံသားေတြမွာ ရွိဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြ… ဥပမာေျပာျပရရင္ လူသားခ်င္း ကူညီပံ့ပိုးမႈဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သင္တန္းမ်ိဳးေတြ။ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ျပီးေတာ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ကူညီပံ့ပိုးမႈေတြေပးဖို႔ သိသင့္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ဥပမာ… ပညာေရး က်န္းမာေရးနဲ႔ သဘာ၀၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးေတြနဲ႔ သိပႁံပညာဆိုင္ရာဗဟုသုတေတြကို ျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ workshop ေတြ သင္တန္းေတြ လုပ္ၾကဖို႔ပါ၊ အဲဒီအခါ အဲဒီသင္တန္းေတြ ေဆြးေႏြးပြဲ ေတြမွာ ပါ၀င္တက္ေရာက္တဲ့သူေတြ အခ်င္းခ်င္း ၀ိုင္း၀န္း ေဆြးေႏြး အေျဖရွာၾကရင္းနဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြ ျမင့္တက္ေစလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊
ႏိုင္ငံတကာမွာကေတာ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာသင္ခ်င္တဲ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ေရာ ေက်ာင္းသား လူငယ္ ေတြအတြက္ေရာ အလြယ္တကူ ပညာရွာလို႔ရေအာင္ အင္တာနက္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ သံုးႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားတဲ့အတြက္ ebook, audio book ေတြ ရွာေဖြ ေလ့လာဖတ္ရႈႏိုင္တာမ်ိဳး။ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္ စာတမ္းေတြကို ျပည္ပကေန တင္သြင္းျပီး ျပန္ ျဖန္႔ေပးတာမ်ိဳး။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စီဒီေတြ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ေပးထားတာမ်ိဳးနဲ႔ ပညာေရးဆိုင္ရာအသိအျမင္ေတြရေအာင္ အမ်ားႀကီး လမ္းဖြင့္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔ ကမာၻနဲ႔အညီ အခ်ိန္မီ လိုက္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုရင္ အဲလို ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ နည္းပညာ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ရွိဖို႔ လိုပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလို အဘက္ဘက္က နိမ့္က်ယိုယြင္းေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာဆိုရင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာေရးအျဖစ္ Informal ပညာေရးကို ေသေသခ်ာခ်ာ လမ္းဖြင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့ လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စစ္အစိုးရက အိုင္တီနည္းပညာနဲ႑ ဗဟုသုတရွာေဖြ ပညာ ဆည္းပူးေနတဲ့ လူငယ္ေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ပိတ္ဆို႔ တားျမစ္ေနရံု သာမကဘဲ ျခိမ္းေျခာက္ ျပစ္ဒဏ္ေပးတာေတြပါ လုပ္ေနတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ ပညာတတ္လူငယ္ အိုင္တီနည္းပညာရွင္ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္ကို အျပစ္ တစံုတရာ မရွိပါဘဲနဲ႔ အီလက္ထရြန္းနစ္ဥပေဒဆိုတာနဲ႔ ႏွစ္ရွည္ ေထာင္ခ် အျပစ္ေပးခဲ့တာပါ၊ ဒါဟာ အိုင္တီ နည္းပညာကို သံုးျပီး ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူငယ္ထု တစ္ရပ္လံုးရဲ့ လက္ေတြ႔ဘ၀နဲ႔ အနာဂတ္ေတြကို ေထာင္ခ်လိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအျပင္ ဒါဟာ ဒီကေန႔ လူငယ္ထုရဲ့ ကိုယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းနဲ႔ တည္ေဆာက္မယ့္ ေခတ္မီ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္လာမယ့္ အနာဂတ္ကို တားျမစ္ဖ်က္ဆီး လိုက္တာ နဲ႔လည္း အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊
တကယ္ေတာ့ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ပညာေရး ရဖို႔အတြက္ဆိုရင္ အာဏာရွင္အစိုးရေတြက ဘယ္လိုပဲ ပိတ္ပင္တားဆီးေပမဲ့ ကိုယ့္ဘာသာ နည္းလမ္း ရွာေဖြျပီး ေလ့လာသင္ယူလို႔ေတာ့ ရႏိုင္ပါတယ္၊ ရႏိုင္သေလာက္ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ရွာေဖြ ဖတ္တာမ်ိဳး။ အနည္းဆံုး ျပည္ပ လိႈင္းတို ေရဒီယိုေတြကေန ထုတ္လႊင့္ေပးေနတဲ့ အသံလႊင့္အစီအစဥ္ေတြကို မျပတ္ နားေထာင္ျပီး အဂၤလိပ္စာ အဂၤလိပ္စကားကအစ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ အေထြေထြ ဗဟုသုတေတြအထိ ေလ့လာ ရယူႏိုင္ပါတယ္၊ အဲဒီအတြက္ မီဒီယာေတြဘက္ကလည္း လူငယ္ေတြ ျပည္သူေတြအတြက္ လိုအပ္မယ့္ အသိပညာေပးအစီအစဥ္ေတြကို စီစဥ္ ထုတ္လႊင့္ေနၾကပါတယ္။၊ ဒါေၾကာင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာေရးမ်ိဳး ရယူသင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အစိုးရေတြမွာ အဓိက တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံလို အာဏာရွင္အစိုးရမ်ိဳးရဲ့ လက္ေအာက္မွာေတာ့ ျပည္သူလူထု အေနနဲ႔ ကိုယ့္အားကိုယ့္ကိုးစနစ္နဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ပညာေရးကို ႀကိဳးစားရယူသင့္တယ္လို႔ အၾကံျပဳ တင္ျပလိုက္ ရပါတယ္္၊
5 comments:
အခုလို မွ်ေ၀ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ရွင့္
I absolutely respect and appreciate your point on each and every object.edit pdf for mac
Your site is very informative and your articles are wonderful.
filipino filipina
Your articles are purely enough for me.
ppi claims credit cards
You make sense out of the most complex topics.
ppi claims calculator
Post a Comment